Drzemka

Drzemka

Sen seniora w ciągu dnia

Sen to zdrowie

Nie jesteśmy stworzeni, by spać tylko raz w ciągu doby – w nocy. Jak wykazały badania, nie tylko niemowlę, człowiek dorosły także potrzebuje krótkiego snu w ciągu dnia.

Jednak niewielu z nas ma zwyczaj ucinać sobie drzemkę w dzień. Tymczasem sjesta nie tylko poprawia samopoczucie, jej dobroczynne działanie na nasze zdrowie zostało wreszcie dostrzeżone. Co do jednego wszyscy specjaliści są zgodni: najodpowiedniejszą porą na wypoczynek, który likwidowałby zmęczenie, niwelował napięcie nerwowe, wzmacniał zdolność koncentracji – jest popołudnie, a zwłaszcza środkowa część.

Naukowcy z Filadelfii udowodnili, że nawet krótki wypoczynek sprawia, że potem przez dłuższy czas pozostajemy rześcy i łatwiej jest nam się skoncentrować. Doświadczają tego na sobie i z powodzeniem stosują samotni żeglarze oraz kierowcy jeżdżący na długich trasach.
Dziesięć minut wypoczynku w ciągu dnia, nawet bez zasypiania, regulując rytm biologiczny zapobiega nakładaniu się napięcia nerwowego, ułatwia spanie w nocy, pozwala więc walczyć z bezsennością. Naukowy ze szpitala w Atenach wykazali, że codzienna półgodzinna sjesta prawie o 30 procent zmniejsza ryzyko wystąpienia zaburzeń serca. Im dłuższa jest sjesta, tym mniejsze okazuje się zagrożenie zawałem. Ponadto pomagając likwidować stres, popołudniowy wypoczynek przyczynia się tym samym do zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia zaburzeń sercowo-naczyniowych.
Jak odpoczywać? Żeby dobrze odpocząć niekoniecznie musimy leżeć w ciszy. Niektórzy tak się wyspecjalizowali w szybkim relaksowaniu, że udaje im się to nawet w autobusie! Tak, może brzmi to nieprawdopodobnie, ale jest możliwe. Możemy zrelaksować się siedząc w pociągu, autobusie czy poczekalni. Należy przyjąć „pozycję woźnicy”; głowa lekko opuszczona w dół, tułów pochylony do przodu, kolana lekko rozsunięte, ręce spoczywają na kolanach. Kiedy jesteśmy w biurze, wystarczy pochylić się lekko. Głowę i ramiona wysunąć do przodu. Pozwala to na rozluźnienie mięśni szyi.
Jak długo powinniśmy odpoczywać? To sprawa indywidualna, każdy powinien sam znaleźć „dawkę” odpoczynku, odpowiednią dla swojego organizmu. Winston Churchill i Andre Gide na przykład potrzebowali przeszło pół godziny, by odzyskać siły; Salvator Dali – zaledwie kilka sekund, żeby się zregenerować. Ważne jest jednak, by nie spać za długo, lecz żeby zrobić sobie relaks w odpowiednim momencie. Trwająca 5 do 30 minut poobiednia sjesta wydaje się bardzo wskazana. Błyskawiczny, niespełna pięciominutowy relaks wystarczy, by wyeliminować stres. Jest to niesłychanie ważne w chwili, gdy mamy publicznie zabierać głos, albo udać się na spotkanie z naszym nowym szefem.

30400646 640x0 rozmiar niestandardowy Drzemka

dodajdo.com

Tags: , ,

Dodaj komentarz

Stretch Marks Removal
Best Eye Cream
Stretch Mark Cream
Dark Circles Under Eyes
how to get rid of dandruff
Skin Id Reviews
Does Murad Work
how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactiv Work
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work