Jak walczyć z jesiennym spadkiem formy?

Jak walczyć z jesiennym spadkiem formy?

5 prostych zasad na jesienną chandrę

Wyglądasz za okno a tam szaruga, deszcz i zimno. Dokucza ci brak słońca, czujesz się ospała i zmęczona. Poranne wstawianie przyprawia cię o ból głowy, a motywacja do pracy spada poniżej średniej? Nic ci się nie chce i najchętniej przeleżałabyś cały dzień przed telewizorem? Uważaj możliwe, że dopadła cię jesienna chandra! Poniżej przedstawiamy pięć prostych zasad jak wyjść obronną ręką z tego jesiennego spadku formy.

1. Dieta - Wprowadź parę drobnych zmian w swoim codziennym menu. Jedź częściej, ale mniej, pięć posiłków dziennie to podstawa. Pełnowartościowe węglowodany takie jak pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane czy ryż sprawią, że nie będziesz ospała a energii starczy ci na cały aktywny dzień. Białko pochodzące z chudego mięsa czy ryb, zawiera dużo witamin z grupy B, które wzmacniają odporność i regeneracje komórek. Bardzo ważne są też warzywa i owoce. Wzbogacaj każdy posiłek o niezbędne witaminy i mikroelementy. Składniki pochodzące z natury są zdecydowanie lepiej przyswajalne przez nasz organizm niż te z tabletek. Warto, zatem sięgać po różne produkty sezonowe. Kapusta kiszona zawiera mnóstwo witaminy C. Dynia jest bogata w pełnowartościowe kwasy nienasycone, a w brokułach znajdziesz dużo magnezu fosforu i żelaza, niezbędnych dla dobrego funkcjonowania układu nerwowego i tym samym dobrego samopoczucia i nastroju.

Podróż w góry 300x200 Jak walczyć z jesiennym spadkiem formy?

jesienna chandra

2. Ruch – Mieszkasz w dużym mieście? Zapisz się na modną zumbę, fitness lub chodź regularnie na basen. Grupowe zajęcia nie są dla Ciebie, albo nie masz dostępu do siłowni? Ćwicz w domu! W Internecie znajdziesz mnóstwo filmów instruktażowych. Wystarczy wyszukać np. na www. youtube.com. –   Stretching czy grupowy aerobik na plaży, na pewno znajdziesz tam coś dla siebie. Ruch bardzo poprawia samopoczucie i nastrój. Wysiłek fizyczny sprawia, że mózg produkuje więcej endorfin – hormonu szczęścia. Wystarczy 3 razy w tygodniu po 45 minut by Twoje samopoczucie zdecydowanie się poprawiło. Do tego satysfakcja z osiągniętego celu na pewno poprawi ci nastrój i sprawi, że będzie ci się „chciało”. A już na pewno zmotywuje cię do działania pierwszy komplement od płci przeciwnej. Koniec z apatią, nie daj się jej i walcz!

3. Przyjaciele – Człowiek jest zwierzęciem z natury stadnym. Spotykaj się z przyjaciółmi, choć na przysłowiowe „kawy”, plotkuj, rozmawiaj. Korzystaj z chat-ów i mediów społecznościowych. Nie zamykaj się w domu, to najgorsze, co możesz zrobić. Czasem wystarczy jeden telefon do znajomej / znajomego by poprawić sobie humor. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi, którzy będą cie wspierali. Wychodź z inicjatywą, rób znajomym niespodzianki. Pisz papierowe zaproszenia czy zostawiaj pod drzwiami prezenciki. Niech Twoja kreatywność nie zna granic! A na pewno sami będą się odwdzięczali.

4. Pozytywna muzyka – Jakie to proste prawda? A często o tym zapominamy. Słuchaj pozytywnej, wesołej dobrze nastrajającej muzyki. Dźwięki fal radiowych niesamowicie wpływają na nasz mózg. Możesz go albo smucić albo pobudzać. Nie włączaj nostalgicznych, smutnych i depresyjnych utworów. Za dużo szarości za oknem by jeszcze w domu ją wprowadzać. Przełącz się na miłe dla ucha dźwięki jazzu, bluesa czy chill out-u, lub czegoś jeszcze bardziej energetycznego, eksperymentuj. Sprawdź jaka muzyka wprowadza cię w dobry nastrój.

5. Wyjazd - A może warto rozważyć wyjazd? Zmiana otoczenia bardzo dobrze wpływa na nasze ciało i duszę. Pozwala zdobyć nową perspektywę, przyjrzeć się troskom z innej strony. O tej porze roku warto wybrać się w góry. Znajdziesz tam nie tylko piękne widoki, ale i kojącą ciszę. Masz też możliwość dłuższych spacerów pośród górskiej przyrody. Zadbaj o siebie np. w Hotelu Czarny Potok Resort & SPA w Krynicy-Zdrój. Znajdziesz tam nie tylko basen czy sauny, ale świetnie wyposażone SPA, w którym specjaliści zadbają o Twoje ciało i spokój ducha. –   Zapraszamy do naszego hotelu wszystkich gości chcących spędzić czas zarówno bardziej aktywnie jak i tych, którzy potrzebują ukoić swoje nerwymówi Małgorzata Torchół Activity Manager hotelu. Proponuję wszystkim zmęczonym osobom połączenie relaksu w SPA z aktywnym wypoczynkiem na spacerach po beskidzkich ścieżkach - dodaje.

Nie ważne jak walczysz o siebie, rób to, co przynosi Tobie najlepsze efekty. Najważniejsze byś działała i była aktywna. Wyznaczaj sobie cele i staraj się je realizować. Za każdy mały zrealizowany cel dawaj sobie nagrodę. Stosuje pięć powyższych zasad i bądź dla siebie dobra, a na pewno unikniesz jesiennych obniżek nastroju.

 

 

dodajdo.com

Tags: , ,

Dodaj komentarz

Stretch Marks Removal
Best Eye Cream
Stretch Mark Cream
Dark Circles Under Eyes
how to get rid of dandruff
Skin Id Reviews
Does Murad Work
how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactiv Work
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work