Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Meksyku
Sébastien Ogier w Polo R WRC wygrał Rajd Meksyku
Poznań, 11 marca 2013 r. 16 wygranych odcinków specjalnych, trzy i pół minuty przewagi: trzeci rajd w sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zakończył się zwycięstwem Sébastiena Ogiera (F) jadącego Volkswagenem Polo R WRC. Wraz z pilotem Julienem Ingrassia (F) Ogier od początku zdominował rajd i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie, po Rajdzie Szwecji. Z wyjątkiem siedmiu z dwudziestu trzech OS-ów, wszystkie pozostałe duet Volkswagena rozstrzygnął na swoją korzyść i udowodnił doskonałą formę. Dzięki Ogierowi Polo R WRC z ósmym numerem startowym na każdym odcinku specjalnym znajdowało się wśród najlepszych czterech samochodów. Kropką nad „i” był najlepszy czas Ogiera w tak zwanym Power Stage, a tym samym trzy dodatkowe punkty w klasyfikacji Rajdowych MŚ. <http://www.vw.press-bank.pl/pobierz_pdf.php?hash=64f0f89aaf00fc114d0f7b4734981d20>
Jari-Matti Latvala/ Miikka Anttila (FIN/FIN) w drugim Polo R WRC również pokazali, co potrafią. Po tym, jak drugiego dnia rajdu po kilku metrach i wielkim pechu musieli przerwać jazdę, w sobotę i niedzielę w spektakularny sposób powrócili do rywalizacji. Trzeciego i czwartego dnia Finowie aż sześć razy zmieścili się w trójce załóg z najlepszymi czasami. Prawdziwy majstersztyk w wykonaniu Latvali mogliśmy podziwiać na Power Stage: z trzecim czasem zdobył dodatkowy punkt w klasyfikacji rajdowej, mimo że musiał wyjechać na szutrową trasę jako pierwszy i ją „przetrzeć”.

Wyzwanie: upał. Ludzie i sprzęt doskonale przygotowani na Meksyk

Z temperaturami w okolicach 30 stopni Rajd Meksyku nie tylko pod względem sportowym należy do najgorętszych rajdów w sezonie MŚ. Charakterystyka odcinków z długimi zjazdami z dużych wysokości i upał nie tylko doprowadzają do wrzenia płyn hamulcowy, lecz także wymagają maksymalnego wysiłku od kierowcy. Volkswagen Polo R WRC bezapelacyjnie udowodnił swoją wytrzymałość także w tych warunkach, podobnie jak kierowcy Volkswagena.
Rallye Mexico odbył się w środkowym Meksyku a jego trasa przebiegała w pobliżu miast León, Guanajuato i Silao. Na odcinkach specjalnych dominował drobny szuter i pył. 23 oesy miały łączną długość 394,88 kilometrów i leżały na wysokości między 2671 a 1795 m n.p.m.

Wyzwanie: wysokość. Polo R WRC bez problemu podołał ekstremalnym, meksykańskim warunkom

Wysokość prawie 2700 m n.p.m. na jakiej rozgrywane były odcinki specjalne, oznacza spadek mocy nawet o 30%. Inżynierowie Volkswagena starannie przygotowali się do tego wyjątkowego zadania i dostosowali 315-konny silniki Polo R WRC do wysokości, z jakimi musiał zmierzyć się w Meksyku. Tym samym dział Motorsport wykazał możliwości silników Volkswagena w wyjątkowym miejscu: niedaleko terenów, na których przebiegała trasa odcinków specjalnych, w Silao, koncern Volkswagen otworzył w połowie stycznia 2013 roku swój setny zakład. Produkowane są w nim przede wszystkim silniki na rynek amerykański.

Wyzwanie: serwis. Perfekcyjna praca zespołowa

Zwycięstwo w Rajdzie Meksyku jest zwycięstwem całej załogi Volkswagena. Osiem wizyt w serwisie, ograniczonych czasowo przez regulamin, przebiegało zawsze jak wyuczony w każdym szczególe układ choreograficzny i gwarantowało Sebastiénowi Ogierowi i Jari-Matti Latvali perfekcyjne przygotowanie sprzętu.

Najbliższa, czwarta runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2013 odbędzie się w dniach 11-14 kwietnia w Portugalii. Oprócz Polo R WRC Jari-Matti Latvali i Sebastiéna Ogiera weźmie w nim udział trzeci Volkswagen, za którego kierownicą zasiądzie Andreas Mikkelsen.

Wypowiedzi, 4. dzień Rajdu Meksyku
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7 „Zaraz na początku rajdu sprawy nie wyglądały dla nas najlepiej, ponieważ na pierwszych metrach w piątek uszkodziliśmy zawieszenie na kamieniu. Potem wypróbowaliśmy kilka rzeczy w samochodzie i pracowałem nad moim stylem jazdy. Pod koniec rajdu czułem się w Polo tak dobrze, jak nigdy przedtem. Teraz lepiej rozumiem ten samochód i dlatego jestem bardzo zmotywowany przed Portugalią. Zdobycie jeszcze jednego punktu w Power Stage to dla mnie naturalnie udane zakończenie.”

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8 „Co za fantastyczne uczucie. Polo R WRC w każdej minucie Rajdu Meksyku zachowywało się idealnie. Bardzo dziękuję za to zespołowi. Zwycięstwo podczas pierwszego startu na szutrze jest czymś wyjątkowym, pozostanie na zawsze w moim sercu i dzisiaj na pewno porządnie je uczcimy. Dzisiaj rano na pierwszym odcinku jechałem bardzo ostrożnie i omijałem każdy kamień. Jednak od połowy znów przyspieszyłem. Naturalnie mamy teraz dużą przewagę w MŚ. Ale przed nami jeszcze dziesięć rajdów.”

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Powiem szczerze: o takim sukcesie w pierwszym rajdzie Polo R WRC na szutrze nawet nie marzyliśmy. Niezwykle starannie przygotowywaliśmy się do Rajdowych Mistrzostw Świata i także w Rajdzie Meksyku nie pozostawiliśmy niczego przypadkowi. Zwycięstwo w Meksyku jest sukcesem całego zespołu, który w ten weekend perfekcyjnie współpracował. Nie tylko na miejscu, ale też w Hanowerze i Wolfsburgu. Umiejętności Sébastiena Ogiera jako kierowcy też nie sposób przecenić: to dzięki niemu od samego początku jechaliśmy po zwycięstwo. Czapki z głów. Jari-Matti Latvala w niczym mu nie ustępuje. Zaraz na początku rajdu miał wielkiego pecha, ale w spektakularny sposób wrócił do rywalizacji i zdobył punkt za Power Stage. Należy mu się za to wielki szacunek. Uszkodzone przez niego zawieszenie pokazało, że możemy jeszcze bardziej udoskonalić Polo R WRC.”

Rajd Meksyku – Wyniki Powerstage

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 13.00,5 Min.
2. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Ford + 5,9 Sek.
3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 8,2 Sek.

Rajd Meksyku – Wyniki końcowe

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4h 30m 27.0s
2. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën + 3m 28.9s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford + 4m 3.8s
4. Dani Sordo/Carlos del Barrio (E/E), Citroën + 6m 06.7s
5. Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I), Ford + 8m 34.6s
6. Chris Atkinson/Stéphane Prévot (AUS/B), Citroën + 11m 28.0s
7. Ken Block/Alex Gelsomino (USA/I), Ford + 11m 48.3s
8. Benito Guerra/Borja Rozada (MEX/E), Citroën + 12m 49.8s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna
Kierowca Punkty
1 Sébastien Ogier 74
2 Sébastien Loeb 43
3 Mikko Hirvonen 30
4 Dani Sordo 27
5 Mads Østberg 26
6 Thierry Neuville 25
7 Jari-Matti Latvala 15
8 Martin Prokop 14
9 Bryan Bouffier 10
9 Nasser Al-Attiyah 10

dodajdo.com

Tags:

Dodaj komentarz

Stretch Marks Removal
Best Eye Cream
Stretch Mark Cream
Dark Circles Under Eyes
how to get rid of dandruff
Skin Id Reviews
Does Murad Work
how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactiv Work
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work