Wielki szyk na polskim Fashion Week w Łodzi

Wielki szyk na polskim Fashion Week w Łodzi

W piątek rozpoczęło się największe wydarzenie świata mody w Polsce. Odbyły się pokazy Delikatessen, Aryton, Moniki Ptaszek, Łukasza Jemioła i Thorbjorna Uldam‚a.

Jest to trzecia edycja polskiego tygodnia mody FashionPhilosophy Fashion Week Poland, wydarzenia organizowanego co pół roku w Łodzi. Tej jesieni prezentowane są trendy w modzie na sezon wiosna-lato 2011.

Aleja Projektantów to esencja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Podczas trzydniowego maratonu pokazów swoje kolekcje na wiosnę-lato 2011 prezentuje czołówka polskich artystów projektowania ubioru oraz goście specjalni z zagranicy. Przegląd, skondensowany w jednym miejscu i czasie, tworzy niezwykły spektakl kreatywności oraz różnorodności w podejściu do mody.

Dziś swoje kolekcje na sezon wiosna-lato 2011 zaprezentowali: Andrzej Lisowski jako Delikatessen, marka Aryton, Monika Ptaszek, Łukasz Jemioł i Thorbjorn Uldam. Jutro kolejne pokazy mody.

Andrzej Lisowski Delikatessen

Mottem marki Delikatessen jest poszukiwanie, odkrywanie i doświadczanie tych emocji i wrażeń, które odchodzą w niepamieć (Traktat o Łuskaniu Fasoli). Delikatessen świadomie wykorzystuje tradycyjne tkaniny – żakardy, muśliny bawełniane, popeliny. Każda tkanina w kolekcji jest delikatesem w swojej kategorii. Kolekcja koszul na wiosnę-lato 2011 zawiera wariacje na temat formy koszuli. W kolekcji pojawiają się pochodne koszuli: marynarko-koszule, płaszczo-koszule, pod-koszule. Najbardziej charakterystyczna tkanina to przetworzone na collage klatki filmu, który Lisowski nakręcił w Sewilli. Jest to biało-czarny dokument pokazujący emocje osób biorących udział w procesji katolickiej. Kolekcja została wzbogacona o akcesoria – muchy i krawaty, wykonane ręcznie i nadające całości charakter neoklasyczny.

Aryton

Polska marka, tworząca od ponad 20 lat kolekcje dla nowoczesnych kobiet, które chcą czuć się wyjątkowo i luksusowo. Od niedawna kolekcje Arytonu tworzą wspólnie dwie uzupełniające się kobiety – Danuta oraz Patrycja. Matka i Córka. Połączenie doświadczenia oraz kreatywności. Wyróżnikiem każdej kolekcji marki są luksusowe tkaniny.

Kolekcja na wiosnę lato 2011 inspirowana jest pustynią. Głównym założeniem jest zastosowanie tkanin oraz kolorów z charakterystycznym rysem działania słońca i wiatru. Przekornie pojawiają się też sylwetki inspirowane oceanem, gdzie na tkaniny został przeniesiony srebrzysty połysk wody, mieniące się kryształy, oraz silny akcent kolorystyczny inspirowany rafą koralową.

Monika Ptaszek

Absolwentka Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Projektantka, stylistka, kolekcjonerka tatuaży. Zdecydowanie woli ubierać chłopaków, chociaż hasła Ptaszek for Men proponuje nie brać dosłownie. Każdą kolejną kolekcję projektuje w rytm bliżej niesprecyzowanej muzyki, zaś najbliżsi znajomi z niepokojem stwierdzają podobieństwo kolejnych modeli do wokalisty Faith No More.

Łukasz Jemioł

Najnowsza kolekcja jest świeża, lekka, dedykowana kobietom, które lubią niepowtarzalne ubrania, w których mogą czuć się wyjątków i które dopasowują się do ciała, ruchu. Cechy rozpoznawcze kolekcji to sekretny luksus tkanin, pozorny brak konstrukcji, efekt ułożenia tkaniny na ciele, płynność, a także gra kontrastami lekkie/ciężkie, transparentne/zwarte, jasne/ciemne, połyskliwe/matowe, płynne/sztywne. Motywem przewodnim kolekcji jest sukienka, interpretowana i pokazana na różne sposoby. Materiały to jedwabie o różnej fakturze, grubości, mięsiste bawełny, lekkie, transparentne dżerseje, a kolory – bogactwo neutralnych odcieni szarości, beżu, pudrowego różu, granatu oraz wyraźne, mocne kolory róż, koral, pomarańcz, czerń. Ważne są detale, które dają efekt niedopowiedzenia, asymetrii i cieniowania – draperie, zakładki układające się na ciele, tie-dye.

Thorbjorn Uldam

Absolwent prestiżowego Wydziału Mody Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii, gdzie był uczniem Waltera Van Beirendoncka. Specjalizuje się w kolekcjach męskich. Jest twórcą należącym do awangardowego nurtu mody męskiej spod znaku Waltera Van Beirendoncka czy Henrika Vibskova. Ceniony za twórcze, innowacyjne i nowoczesne wykorzystywanie dzianin i skóry w kolekcjach męskich, w tym roku został laureatem „Movex-Ffi Award” – nagrody przyznawanej projektantom, którzy stwarzają zupełnie nową przestrzeń dla użycia skóry w kolekcjach mody.

Ostatnio zarówno włoski „Vogue”, jak i angielski „Dazed and Confuzed” uznał go za jednego z najbardziej obiecujących młodych projektantów na rynku. Thorbjorn Uldam ukończył również ESDi – Collage of Design w Barcelonie, gdzie później pracował jako asystent Josepa Abrila. W roku akademickim 2010/2011 poprowadzi pracownię projektowania ubioru w warszawskiej Katedrze Mody przy Wydziale Wzornictwa ASP.

Prezentujemy zdjęcia z dzisiejszych pokazów mody

// Maciej Jagielski

dodajdo.com

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Stretch Marks Removal
Best Eye Cream
Stretch Mark Cream
Dark Circles Under Eyes
how to get rid of dandruff
Skin Id Reviews
Does Murad Work
how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactiv Work
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
How To Get Rid Of Stretch Marks
How to Get Rid of Acne Scars
how to get rid of flakes
How To Talk To Girls
How To Impress A Girl
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work
Stretch Mark Removal Cream
Best Under Eye Cream
Stretch Marks Cream
Dark Circles Under Eyes Men
how to get rid of flakes
SkinId Reviews

Murad Reviews


how to ask a girl out
how to get a girl to like you
Does Proactive Really Work