Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

5 dobrych postanowień na poprawę samopoczucia seniorów

Bądź aktywny: sport to gwarancja dobrego samopoczucia

Oczywiście dla seniorów zmiana przyzwyczajeń nie zawsze jest łatwa. Na początku często łatwiej jest utrzymać rutynę, unikając myślenia o jej konsekwencjach dla dobrego samopoczucia. Jednak dobre starzenie się często zależy od dobrego „stylu życia”, to znaczy od przyjęcia kilku (nowych) zdrowych nawyków, stopniowo, jeśli to konieczne.

Aktywność fizyczna jest jednym z kluczy do dobrego starzenia się. Dobrze dobrana i wyćwiczona aktywność fizyczna jest bezpieczna i zdrowa dla seniorów, nawet dla tych, którzy już mają problemy z sercem, cukrzycą czy chorobą zwyrodnieniową stawów. Wręcz przeciwnie, brak aktywności jest czynnikiem ryzyka wielu problemów zdrowotnych.

Umiarkowana , a nawet lekka aktywność fizyczna poprawia stan zdrowia seniorów. Aby zachować i wzmocnić kapitał mięśniowy i kostny, zachować idealną wagę i poprawić równowagę, postawę, ale także formę, wybierz takie działania, jak:

  • jazdę na rowerze
  • aqua aerobik
  • spacery
  • rozciąganie
  • yogę

Urozmaicaj swoją dietę

Dobre odżywianie jest nadal ważne w starszym wieku. Zdrowe odżywianie nie musi oznaczać jedzenia wyłącznie bezsmakowej żywności. Dlaczego nie wziąć udziału w warsztatach żywieniowych dla seniorów? Odkryjesz ciekawe przepisy, aby jeść mniej cukru i dodawać owoce i warzywa do swojego menu. Internet jest również pełen zdrowych przepisów dla seniorów . Nie wahaj się i poproś swoich bliskich o radę, jak znaleźć najlepsze strony z prostymi i pożywnymi przepisami, które pasują do Twoich osobistych upodobań.

Aby zapobiec niedożywieniu seniorów , ważne jest, aby dokonywać właściwych wyborów dotyczących małych posiłków, które spożywasz. Ale ważne jest również, aby zwracać uwagę na to, „jak” jesz. Poświęć trochę czasu na rozkoszowanie się jedzeniem i spróbuj zaplanować posiłki z przyjaciółmi. Jeśli nie masz siły na co dzień gotować, pomyśl też o noszeniu posiłków.

Udzielaj się towarzysko: utrzymuj kontakt z bliskimi i poznawaj nowych przyjaciół

Wraz z wiekiem utrzymywanie kontaktu z krewnymi i przyjaciółmi, którzy nie mieszkają w pobliżu, staje się coraz trudniejsze. Jednak prowadzenie aktywnego życia społecznego jest ważne dla dobrego samopoczucia seniorów . Izolacja jest często odskocznią do depresji.

Dzięki nowym technologiom, takim jak Facebook i Skype, możesz dziś łatwo kontaktować się z bliskimi na drugim końcu świata. Tablety odpowiednie dla seniorów pozwolą nawet intuicyjnie korzystać z tych narzędzi.

Aby poznać nowych przyjaciół , możesz uczestniczyć w zajęciach dla seniorów w Twoim mieście.

Nie wahaj się częściej się śmiać

Śmiech to łatwy i zdrowy sposób na rozładowanie napięcia seniorów i ich bliskich. Śmiech obniża poziom hormonów związanych ze stresem, a przeciwnie, zwiększa poziom głównego neuroprzekaźnika odpowiadającego za satysfakcję: endorfiny, rodzaj naturalnego „środka przeciwbólowego”.

Śmiech naturalnie łączy ludzi i mogą pomóc poprawić swoje powiązania społeczne. Łagodzi również napięcie w wielu niezręcznych sytuacjach.

Ciesz się pełnią życia

Poza postanowieniami czysto „zdrowotnymi” (lepiej jedz, lepiej śpij, więcej się ruszaj…), nie zapomnij zadbać o siebie na poziomie duchowym, intelektualnym i emocjonalnym.

Ciesz się życiem, uczestnicząc w zajęciach, które do Ciebie przemawiają. Dlaczego nie spróbować nowego hobby, które zawsze Cię intrygowało lub podjąć się zajęcia, które Cię pasjonowało? Możesz nawet cieszyć się prostą kolekcją lub wyprawą na ryby, aby miło spędzić czas z wnukami.

Rozważ także wolontariat. Bycie wolontariuszem pozwala uczestniczyć w życiu miasta, inteligentnie wykorzystywać swój czas, dzielić się wiedzą i nawiązywać nowe znajomości.

Zostaw komentarz