Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Płatki owsiane. Czy tylko na śniadanie?

Płatki owsiane to danie popularne w wielu krajach na całym świecie. Są bogate w minerały i witaminy, a także są lekkostrawne.

Korzyści zdrowotne płatków owsianych:

  • Płatki owsiane to przetworzone ziarna owsa, bogate w żelazo, wapń, fosfor, magnez.
  • Spożywane z mlekiem (zwłaszcza w krajach anglosaskich) zapewniają zdrowe i lekkostrawne śniadanie. Śmiało możemy do nich dodawać pokrojone owoce lub bakalie.
  • Płatki owsiane zawierają dość dużo białka – 15% i błonnika- 10% na 100 gram. a także 370kcl. na 100 gramów.
  • Nieznacznie obniżają poziom cholesterolu LDL, są korzystne dla diabetyków gdyż spowalniają wchłanianie glukozy w jelitach i regulują jej przenikanie do krwi.
  • Płatki owsiane zawierają wapń-84mg na 100g, niewiele żelaza- 4mgna 100g, magnez, potas,cynk, znaczną ilość witaminy B9 czyli kwasu foliowego oraz gluten zwany aveniną. Ten gluten ma inny skład niż gluten zawarty w pszenicy, dlatego płatki owsiane mogą być spożywane w przypadku celiakii lub nadwrażliwości na gluten.
  • Dzienna porcja płatków ( rano lub wieczorem) to 30 do 40 gramów z ciepłym lub zimnym mlekiem lub wodą.

Uwaga!

Mimo że płatki są wartościowym pokarmem dla dzieci i dorosłych, to osoby o wrażliwym układzie pokarmowym powinny ograniczać spożycie tej potrawy ze względu na dużą ilość błonnika.

W przypadku wątpliwości warto skonsultować się z lekarzem specjalistą lub dietetykiem!

Zostaw komentarz